poniedziałek, 15 marca 2010

To nieprawdopodobne!!!

"Dzisiaj wiele matek, żon po prostu uśmierca swe rodziny-sporządzając potrawy, które odpowiadają ich wypaczonym apetytom. Nie uświadamiają one sobie ogromnego nieszczęścia, które sprowadzają na swoje rodziny w postaci reumatyzmu, (szczególnie u dzieci),powiększonych migdałów, zatwardzenia (obstrukcji) itp.Musisz sobie uzmysłowić, że aby być dobrym kucharzem,powinieneś poznać skład witaminowy i mineralny pokarmów. Jedynie twoja wiedza o sposobie odżywiania może dać gwarancję, że rodzina otrzymuje wszystko czego potrzeba do utrzymania ciała w zdrowiu." Jest to dalszy ciąg przemówienia dr Browna w kolegiacie Malvern w Toronto, o którym pisałam post p.t. "Prawidłowe odżywianie" Książka,z której cytuję przemówienia,była wydana w1992r Ja uważam, że to nie matki ,ani żony winne są takiej sytuacji i daleka jestem od takich sformułowań,napisałam to przemówienie jako krzyk rozpaczy na niewiedzę w tym temacie.A może się mylę?Czy warto wprowadzić do szkół wszystkich szczebli przedmiotu "Odżywianie człowieka" Proszę o swoje opinie i pozdrawiam.

1 komentarz:

  1. ojej... kolejna godzina lekcyjna w tygodniu? zdrowe odzywianie jest bardzo wazne, ale pomysl z dodatkowa godzina nie bardzo mi sie podoba. moze lepiej wprowadzic to do programu nauczania biologii/przyrody? albo godziny wychowawczej?

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane