piątek, 11 października 2013

Zapiekanka.

Ostatnio bardzo polubiłam zapiekanki.
. Warzyw jest pod dostatkiem takich jak kabaczki, cukinie, papryka i inne ,które dają dużo smakowitości każdej zapiekance.
   .


Produkty, których użyłam do sporządzenia zapiekanki:
Kasza jęczmienna ugotowana 400g, cukinia i kabaczek po 200g, 1 duża papryka czerwona (uprzednio starkowane na grubej tarce)
papryczka chili szt 2, ( drobniutko pokrojona) piersi kurczaka 300g( pokrojone w kostkę  i podsmażone na oleju ) cebula 100g(drobno pokrojona) i podsmażona razem z mięsem.
Poza tym użyłam: 150g sera żółtego,  100 g oleju, łyżeczkę imbiru , soli. Do smaku: pieprz czarny i ziołowy,rozmaryn,pokrojone listki selera. Na spodzie naczynie położyłam kaszę jęczmięnną, resztę składników wymieszałam i dodałam do naczynia.( oprócz sera i listków selera) Przed końcem pieczenia ułożyłam ser żółty  i posypałam zieleniną.
 Czas pieczenia  50 minut temp.200 stopni.
Zapiekanka bardzo smaczna.
Do gorącej zapiekanki polecam sok z marchwi. Pycha!


Ps. Wczasie pieczenia zapiekankę przykrywam folią aluminiową lub papierem do pieczenia. (pokrywka zbiła się)
   




Zapasy na zimę .




























Liście

 selera przygotowane do suszenia.


Liście pietruszki również przygotowane do suszenia.


Dzika róża



Dzika róża suszona, wymagać będzie mielenia.




Dzika róża zebrana z przeznaczeniem na konfiturę.




Aronia suszona również wymaga mielenia .





                         




                                       Miłego dnia!


Serdecznie pozdrawiam.

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są moderowane